Ważne wydarzenia w dziejach Restauracji
Restauracja powstała w 1902 roku w Łaziskach Górnych. Założyła ją i uruchomiła rodzina Państwa Korczyk. Od początku działalności nosiła nazwę restauracji "Pod Białym Orłem". Nazwa została użyta nieprzypadkowo. To właśnie biały orzeł widnieje na godle naszego kraju. W ten sposób założyciele pragnęli podkreślić polskie korzenie i staropolską tradycję, którą chcieli kontynuować w swojej działalności. Symbolem restauracji jest sylwetka białego orła z rozpostartymi skrzydłami. Symbolizuje on nie tylko staropolskie tradycje, którym hołduje restauracja, lecz także polską gościnność oraz tradycyjną smaczną polską kuchnię.
Budynek pierwszej restauracji znajdował się w tym samym miejscu co obecna restauracja, był jednak o wiele mniejszy; restauracja posiadała wówczas zaledwie parę stolików. Obiekt został wydzierżawiony przez Zarząd Spółki Górnictwa w Łaziskach Górnych i pozostał w jego posiadaniu do 1988 roku, zwany potocznie jako "górniczy sklep meblowy".
Od 1988 roku obiekt stał się własnością rodziny Państwa Grzybowskich, jako spadek po rodzinie Korczyk. W roku 2000 Pan Zenon Grzybowski wraz ze swoją małżonką Ireną Grzybowską, pragnąc kontynuować rodzinną tradycję, przystąpił do remontu i odnowienia restauracji. W trakcie licznych prac remontowych zlikwidowano między innymi dużą scenę, w miejscu której urządzono zaplecze kuchenne oraz pomieszczenie dla pracowników. Powiększono także restaurację o balkon i salę VIP, urządzoną w antycznym stylu. Państwo Grzybowscy dołożyli wszelkich starań, aby nowa restauracja z jednej strony była kontynuacją wcześniejszej działalności, a z drugiej strony - by wprowadzała coś nowego i by mogła w pełni służyć gościom.
W maju 2003 roku nastąpiło uroczyste otwarcie restauracji "Pod Białym Orłem". W uroczystości wzięli udział przedstawiciele Urzędu Miasta Łaziska Górne, między innymi ówczesny wiceburmistrz Jan Ratka i burmistrz Mirosław Duży. Oprócz tego zjawiło się sporo mieszkańców Łazisk Górnych, zaciekawionych nowym przedsięwzięciem oraz przedstawiciele lokalnej prasy, dzięki której otwarcie zostało udokumentowane w postaci krótkiego artykułu w "Gazecie Łaziska".
Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów w 2005 roku został otwarty letni ogródek piwny znajdujący się przy budynku restauracji. Obecnie restauracje prowadzą Państwo Irena i Zenon Grzybowscy, którzy włożyli w to przedsięwzięcie całe serce i zdobyte umiejętności.
Źródło:
„Zarządzanie marketingowe na przykładzie restauracji „Pod Białym Orłem” w Łaziskach Górnych”; Łuska Aneta; Katowice 2007
________________________________________________________________________
Duża sala restauracyjna stanowi przestrzeń, w której poprzez ciekawie rozmieszczane
w miarę potrzeb parawany zyskuje się intymność i prywatność. Ciepłą wiosną i latem komfort klientom zapewniają użytkowe tarasy. Jeśli do tego dodać wykwintny wystrój i dekoracje sali zawsze zgodną z porą roku bądź aktualnym świętem to ukazuje się cały obraz restauracji, w której po prostu chce się posiedzieć i smacznie zjeść.
Poza wspaniałymi pomieszczeniami dla gości restauracja „Pod Białym Orłem” posiada bardzo przestronne, nowoczesne zaplecze kuchenne, które umożliwia sprawne przygotowywanie wszystkich posiłków. Personel restauracji to fachowcy w swej dziedzinie, co sprawia, że jakość przygotowywanych posiłków jest na najwyższym poziomie, a obsługa sprawna, dyskretna i niezwykle uprzejma. Restauracja oferuje dziś swoim klientom bogate menu, w którym każdy, bez względu na wiek i upodobania kulinarne, znajdzie coś dla siebie. Są dania, które zawsze można odnaleść w menu tej restauracji z uwagi na ich popularność, ale właściciele dbają o to, by wprowadzać tam różne nowości. Mówiąc o działalności restauracji należało by wspomnieć również o nowych rozwiązaniach takich jak usługi cateringowe, których zakres zatacza coraz większe kręgi. O popularności restauracji świadczy fakt, że jakiekolwiek imprezy należy rezerwować z kilkunastomiesięcznym wyprzedzeniem.
Państwo Grzybowscy planują dalszą rozbudowę restauracji. Patrząc na to, co już osiągnęli można przypuszczać, że szybko zrealizują swoje dalsze plany. Właściciele mówią tak: Być może jesteśmy zbyt ambitni, ale kładziemy duży nacisk na to, by zachować pewien standard i jakość jedzenia. Wszystko to z myślą o naszych klientach, by wychodzili stąd zawsze zadowoleni i chętnie tu wracali.
Maksyma, którą kierują się właściciele motywuje do ciągłego podejmowania działań zmierzających do wprowadzania nowych i rozwoju istniejących usług. Jednocześnie jest elementem potwierdzającym konieczność dostosowywania się do zmieniającego się otoczenia.
Żródło:
"ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE W PRZEDSIĘBIORSTWIE NA PRZYKŁADZIE RESTAURACJI „POD BIAŁYM ORŁEM” W ŁAZISKACH GÓRNYCH", Grzybowski Krzysztof, Katowice 2011